Bloomberg News tarafından görüntülenen bir nota nazaran, dünyanın en büyük besin şirketi olan Nestle SA’nın ABD kısmı, 23 Haziran’dan itibaren Toll House morselleri, fırın kakaosu ve şekerleme kitlerinin fiyatlarını artırma kararı aldı.
Konuyla ilgili bilgi sahibi olan ve özel olduğu için isimlerinin açıklanmasını istemeyen şahıslara nazaran, artırımlar şirketin geçen yılın sonunda birtakım emtia tedarikçilerine gönderdiği ve Nestle’nin onlardan fiyatları düşürmelerini, indirim yapmalarını ve hatta kimi durumlarda tedarik mukavelelerini büsbütün iptal etmelerini istediği mektupları takip ediyor. Bu bireylere nazaran kimi tedarikçiler bunu yapmayı reddetti.
Mektupların her tedarikçiye özel olduğu ve şirketin şeker ve kahve de dahil olmak üzere satın aldığı bir dizi eser için ne istediğini ayrıntılandırdığı belirtildi.
FİYATLAR NEDEN ARTIYOR?
Çikolata ve kimi besin unsurlarının fiyatları, genel market enflasyonu ölçülü seyrederken bile artmaya devam ediyor. Sıkışık arz, kakao vadeli süreçlerini geçen yılın sonlarında rekor düzeye çıkararak fiyat artışlarına neden oldu ve bu da tüketicilerin atıştırmalıklar için ödeme yapma iştahını test ediyor.
Nestle ve rakipleri geçtiğimiz yıl artan kakao ve kahve maliyetleriyle karşı karşıya kaldı ve marjları korumak için fiyat artışlarına gitti. Bu artışlar Nestle’nin birinci çeyrekte beklenenden daha yeterli satış büyümesinin ana itici gücü oldu ve İcra Kurulu Lideri Laurent Freixe, İsviçreli kümenin “rekabetçi bir ortamda tüketicinin reaksiyonunu göz önünde bulundurarak maliyetlerimizi karşılamak için elimizden geldiğince fazla fiyat aldığını” söyledi.
TÜKETİCİLERE NASIL YANSIYACAK?
Nota nazaran Nestle, eserlerdeki spesifik fiyat değişikliklerini daha sonraki bir tarihte bildirecek. Tüketiciler için fiyat değişikliklerine, rekabet de dahil olmak üzere bir dizi faktörü pahalandıran perakendeciler karar verecek.
SEBEBİ GÜMRÜK TARİFESİ DEĞİL
Nestle’nin notuna nazaran Toll House fiyat artışları, “artan emtia maliyetlerinden kaynaklanan ağırlaşmaları dengelemek için gösterilen ağır çabaların” akabinde geldi. Şirketin notunda, değişikliklerin son gümrük tarifelerinden kaynaklanmadığı belirtildi.
Nestle 2025 yılında öncelikle satın alma yoluyla 700 milyon İsviçre Frangı (843,6 milyon dolar) maliyet tasarrufu sağlamayı hedefliyor.
Nestle sözcüsü, son iki yılda kakao maliyetlerinde değerli bir artış olduğunu ve şirketin makroekonomik ortamı dikkatli bir biçimde değerlendirdikten ve yüksek maliyetleri yönetme eforlarından sonra fiyat artışlarını uyguladığını söyledi.
NTV
More Stories
Trump tehdit etmişti: İlaç kesiminde dev yatırım
Katar ile Boeing ortasında 200 milyar dolarlık muahede
Emlak İştirak’ten 2025 yılına güçlü başlangıç: Ülke iktisadına 164 milyar TL kaynak sağlandı